Home Super User

PhD students papers (Oral Communications, Posters and PhD Dissertation Projects) must be saved as .doc or .docx (.pdf format will not be admitted) and prepared carefully following the instructions given in the “GUIDELINES  for oral communications and posters to publish on the PROCEEDING BOOK of the 21th Workshop on the Developments in the Italian PhD Research on Food Science, Technology & Biotechnology“.

The name of the files must include Authors Name and  Surname, # PhD Year, University.

The papers must be send by the PhD Course Coordinator or the Directors of School, after checking the compliance of the requirements. Papers send after deadline or not according to the guidelines will be rejected. Each PhD Coordinator or Directors of School will receive notification of the receipt and acceptance of the papers by e-mail. In case of missing notification, please contact the Organizing Committee of the Workshop.

SCIENTIFIC COMMITTEE

COORDINATOR COMMITTEE OF THE ITALIAN PhD IN FOOD SCIENCE, TECHNOLOGY AND BIOTECHNOLOGY

 


Prof. G. Andrich

Università degli Studi di Pisa

Prof. D. Barbanti

Università degli Studi di Parma

Prof. E. Boselli

Università degli Studi di Ancona

Prof. E. Casiraghi

Università degli Studi di Milano

Prof. S. Cavella

Università degli Studi di Napoli – Federico II

Prof. D. Compagnone

Università degli Studi di Teramo

Prof. V. Corich

Università degli Studi di Padova

Prof. L. De Gara

Università Campus Bio-medico di Roma

Prof. M.A. Del Nobile

Università degli Studi di Foggia

Prof. M. Di Matteo

Università degli Studi di Salerno

Prof. V. Gerbi

Università degli Studi di Torino

Prof. M. Gobbetti

Università degli Studi di Bari

Prof. M. Lambri

Università Cattolica del Sacro Cuore

Prof. P. Masi

Università degli Studi di Napoli – Federico II

Prof. M. Moresi

Università degli Studi della Tuscia

Prof. G. Panfili

Università degli Studi del Molise

Prof. E. Parente

Università degli Studi della Basilicata

Prof. G. Perretti

Università degli Studi di Perugia

Prof. M. Poiana

Università degli Studi Mediterranea

Prof. A Pulvirenti

Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia

Prof. S. Romani

Università degli Studi di Bologna

Prof. M. M. Scampicchio

Libera Università di Bolzano

Prof. M. Servili

Università degli Studi di Perugia

Prof. G. Spagna

Università degli Studi di Catania

Prof. M. Stecchini

Università degli Studi di Udine

Prof. A. Todaro

Università degli Studi di Palermo

Prof. A. Verzera

Università degli Studi di Messina

Prof. B. Zanoni

Università degli Studi di Firenze

Prof. S. Zara

Università degli Studi di Sassari

 

 

ORGANIZING COMMITTEE

 

Prof. P. Masi-Coordinator

Dr. M. Aponte

Prof. S. Cavella

Prof. R. Di Monaco

Prof. D. Ercolini

Prof. G. Mauriello

Dr. A. Romano

Prof. E. Torrieri

Prof. F. Villani

 

EXECUTIVE STAFF

Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo.

PhD students papers (Oral Communications, Posters and PhD Dissertation Projects) must be saved as .doc or .docx (.pdf format will not be admitted) and prepared carefully following the instructions given in the “GUIDELINES  for oral communications and posters to publish on the PROCEEDING BOOK of the 21th Workshop on the Developments in the Italian PhD Research on Food Science, Technology & Biotechnology“.

The name of the files must include Authors Name and  Surname, # PhD Year, University.

The papers must be send by the PhD Course Coordinator or the Directors of School, after checking the compliance of the requirements. Papers send after deadline or not according to the guidelines will be rejected. Each PhD Coordinator or Directors of School will receive notification of the receipt and acceptance of the papers by e-mail. In case of missing notification, please contact the Organizing Committee of the Workshop.

Deadlines

14 May 2016:

PhD Coordinators or the Directors of School  have to send the application form to the e-mail address Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo. (subject: application form_PhDstudent name).

 

31 May 2016:

PhD Students, Coordinators, Directors of School and Tutors must send the registration form to the e-mail address Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo. (subject: Registration).

Note: Any PhD Coordinator, Director of School can be chosen as referee and/or section chairman; their registration is of paramount importance for the organization of the Workshop.

 

20 June 2016:

PhD Coordinators or the Directors of School have to send PhD students manuscripts that are going to participate at the Workshop to the e-mail address:   Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo. (subject: # PhD YEAR_ University). They must be also sure that authors followed the guidelines.

Note: Please do not send the contribution of PhD students who can not take part in the Workshop.

Agritalia S.r.l. ricerca, per ampliamento organico, un TECNOLOGO ALIMENTARE CON ESPERIENZA da inserire nel team dell’AREA TECNICA/QUALITA’.

L’azienda opera da oltre 30 anni nel settore Food ed è specializzata nell’esportazione world-wide di prodotti della tradizione culinaria italiana e nella realizzazione di progetti di “private label” per di catene di distribuzione estere.

SCIENTIFIC COMMITTEE

ORGANIZING COMMITTEE

EXECUTIVE STAFF

Deadlines

14 May 2016:

PhD Coordinators or the Directors of School  have to send the application form to the e-mail address Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo. (subject: application form_PhDstudent name).

31 May 2016:

PhD Students, Coordinators, Directors of School and Tutors must send the registration form to the e-mail address Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo. (subject: Registration).

Note: Any PhD Coordinator, Director of School can be chosen as referee and/or section chairman; their registration is of paramount importance for the organization of the Workshop.

 

20 June 2016:

PhD Coordinators or the Directors of School have to send PhD students manuscripts that are going to participate at the Workshop to the e-mail address:   Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo. (subject: # PhD YEAR_ University). They must be also sure that authors followed the guidelines.

Note: Please do not send the contribution of PhD students who can not take part in the Workshop.

Paper Submission

PhD students papers (Oral Communications, Posters and PhD Dissertation Projects) must be saved as .doc or .docx (.pdf format will not be admitted) and prepared carefully following the instructions given in the “GUIDELINES  for oral communications and posters to publish on the PROCEEDING BOOK of the 21th Workshop on the Developments in the Italian PhD Research on Food Science, Technology & Biotechnology“.

The name of the files must include Authors Name and  Surname, # PhD Year, University.

The papers must be send by the PhD Course Coordinator or the Directors of School, after checking the compliance of the requirements. Papers send after deadline or not according to the guidelines will be rejected. Each PhD Coordinator or Directors of School will receive notification of the receipt and acceptance of the papers by e-mail. In case of missing notification, please contact the Organizing Committee of the Workshop.

 

 

WHAT FOR? AWARD

PROGRAM

LOCATION

TRAVEL

ACCOMODATION

SOCIAL DINNER

Form 1. APPLICATION FORM (Deadline: 15 may 2016)

Società Ecosistem s.r.l., operante nel settore del Pest Control da  oltre  25  anni, per  ampliamento  della  propria  rete  di  vendita,  è  alla  ricerca  di personale con spiccate doti comunicative, motivate e predisposte ad entrare a far parte di un contesto giovane e gratificante dal punto di vista economico e professionale.
Le  persone  interessate  potranno  inviare  il  proprio  curriculum  vitae  al  seguente
indirizzo Questo indirizzo email è protetto dagli spambots. E' necessario abilitare JavaScript per vederlo.

Il  corso  si  prefigge  di  realizzare  un  programma  di  formazione  superiore  volto  ad  ampliare  le conoscenze teoriche e a fornire delle esperienze professionalizzanti e pratiche necessarie per assistere e controllare dal punto di vista tecnico, igienico-sanitario e normativo il settore dell’apicoltura. Il Corso inoltre  si  prefigge  di  fornire  conoscenze  relative  all’utilizzo  dell’ape  come  sentinella per  il monitoraggio dell’inquinamento ambientale.